sunnuntai 21. helmikuuta 2016

Lyhtyfestivaali

Yhtään ei ole koiraikävä hellittänyt viikonlopun aikana, vaikka sekä lauantaina että sunnuntaina olin puolipäivää töissä ja kotona olen touhunnut koko ajan jotain. Pesin jopa parvekkeenkin. Ette voi uskoa kuinka musta se oli ilmansaasteista, kun viime pesusta oli noin kuukausi. Ja varmasti pesin sen ihan turhaan, kun sää ei ole vielä niin lämmin että tarkenisi kahvitella parvekkeella, ja taatusti partsi on viikon kuluttua ihan yhtä likainen.

Tänään olin taas dogless walkilla kuten brittiystäväni Antionette sanoi nykyisistä lenkkelyistäni tavatessamme. Management taloa lähestyessä alkoi kuulua kiinalaista musiikkia ja siellä olikin meneillään melkoiset karkelot. Jäin seuraamaan esityksiä ja yksi paikallinen nainen tuli kysymään mistä olen kotoisin ja kertoi minulle että kyseessä on perinteinen Lantern Festival, joka päättä Kiinalaisen Uuden Vuoden juhlinnan Leijonatanssilla. Leijonatanssilla toivotetaan menestyksellistä uutta vuotta, ja sen historia juontaa yli 1.000 vuoden taakse. Lyhtyfestivaalista voit lukea lisää ystäväni Sarin blogista upeiden kuvien kera tästä.

Hyvää lyhtyfestivaalia!



Ihanaa kun kirsikkapuut jo kukkivat!









2 kommenttia:

  1. Noi ukot olisi pitänyt nähdä! Menimme siitä ohi, mutta varmaan liian aikaisin. Kiitos taas blogisuosittelusta!

    VastaaPoista
  2. Minä törmäsin tähän ryhmärämään vahingossa "koiralenkilläni" ja Sue (kiinalainen leidi) halusi väenvängällä ottaa minusta kuvan leijonan kanssa. Kieltäydyin kohteliaasti kerran, mutta sitten kun Sue pyysi yhdessä kuvassa olevan pikkutytön kanssa, niin siinä sitten ollaan. Mutta hauska kuvahan siitä tuli :)

    VastaaPoista